17.07.2007., utorak

Sisyphus ascending





Znate kako se ono u malim mjestima po Dalmaciji više ljudi katkad zove istim imenom i prezimenom? Zamislite sada i da ista imena imaju i njihovi preci. Zamislite kakve posljedice to može imati npr. u zemljišnim knjigama tih malih mjesta, u kojima se uz ime vlasnika nije vodila adresa ili nedajbože nekakav JMBG. Na primjer, u Kaštelima.

Zamislite zatim dva čovjeka koji se zovu mosor2 Vicko. Jedan je moj pradjed, drugi dalji rođak. Očevi se obojici zovu mosor2 Lovre. Sinovi im se također isto zovu - mosor2 Ivan. A jebi ga, događa se.

Zamislite zatim da su svi ti ljudi s vremenom pomrli, a da su iza smrti onog mosor2 Vicka koji nije bio moj pradjed, njegovi potomci zabunom u ostavinskoj raspravi sebi uknjižili komad zemlje u vlasništvu mog (pokojniku istoimenog) pradjeda. Tko radi, taj i griješi, kažu. Ovo nije priča o bespućima hrvatske sudske zbiljnosti, pa neću o višegodišnjem sudskom zajebavanju koje su moji prošli da bi rečenu zemlju vratili u posjed - srećom su nasljednici pokojnika bili pošteni i pogrešku priznali, inače bi zajebancija još trajala.

Zajebancija je međutim okončana prije valjda godinu dana pravomoćnom presudom. Ovo je priča o radu Porezne uprave, ispostava Kaštela.


08.05.2007.

Glas s telefona: Dobar dan, gospodin mosor2?
Ja: Izvolite?
Glas: Ovdje Š. iz Porezne uprave, ispostava Kaštela, u vezi čestice **** - zovem radi procjene - možete li danas u 14:00?
Ja: ???
Glas: Čestica koju ste dobili pravomoćnom presudom ***** - u vezi procjene poreza.
Ja: Ali radilo se o zemljištu koje je naše od starine - još od mog pradjeda, ali je greškom prije par godina krivo uknjiženo i sad je ta greška ispravljena.
Glas: Ne znam, gospodine, meni ovako piše, odgovara li vam danas u 14:00 na čestici?
Ja: Zapravo ne, radim.
Glas: A sutra ili prekosutra?
Ja: Pa dobro, prekosutra je četvrtak, pa ću moći izaći, a kad?
Glas: Svratite do Porezne u Sućurac iza 13:00, pa ćemo otići na zemlju obaviti procjenu.


10.05.2007.

I tako sam se prekosutra u radno vrijeme odvezao do Porezne. Ispostavilo se da nije potrebno vršiti uviđaj - dali su mi na potpis nekakvu papirnatu procjenu, a ja sam u za to predviđenu rubriku upisao kako i zašto smatram da bih trebao biti oslobođen poreza. Ponudio sam im i sudsko rješenje, ali se ispostavilo da ga već imaju. Pa sam se interesirao - što dalje, i trebam li još što priložiti - ljubazno su odgovorili da je to sve što se njih tiče, a predmet će rješavati gđa Jela I., koje trenutno nema i neće je biti dva tjedna. Neslužbeno sam saznao da gospođa ženi sina, pa je uzela dopust ili bolovanje.


30.05.2007.

Pričekao sam dva tjedna i u idućem terminu kad sam mogao od posla ponovo svratio do Porezne da upoznam gđu Jelu. Izložio sam joj predmet, pa me uputila da u Zemljišniku kopiram povijest Z.K. uloška. Pohvalio sam slike mlade i mladoženje koje su se kao slideshow vrtile na screensaveru.

Sad, morate znati jednu stvar vezanu za moj posao - ne trebam lupati karticu, ali u dane kad ima posla, moram ga odraditi do kraja. Od svih dana u tjednu, nešto ranije mogu izaći četvrtkom i petkom - a tko mi je kriv što kaštelanski Zemljišnik sa strankama uopće ne radi petkom (ni srijedom, ako koga zanima), a idući četvrtak je bio praznik. Potrudio sam se gospođu Jelu upoznati s tim činjenicama.


14.06.2007.

Izletio sam poput rakete s posla oko podne i riskantnom vožnjom uspio do 13 sati (vremena kad zatvaraju i Zemljišnik i Porezna u Kaštelima) stići i uteći, krknuti 40 kn takse, te doći do povijesti uloška i gđe Jele:

Ja: Puf - pant, dobar dan - oprostite što ovako na kraju radnog vremena upadam - donio sam one dokumente.
Gđa Jela: A, dobro, dobro. Ja ću ih staviti u vaš predmet, samo sad mi je doma.
Ja: Aha, a recite, mogu li vam se javiti da vidim ako još što treba?
Gđa Jela: A možete - evo vam broj.
Ja: U redu - onda, da vam se javim kroz idući tjedan?
Gđa Jela: Dobro, ali nije hitno.
Ja: Hvala.


20.06.2007.

Ja (telefonski): Dobar dan, gđa Jela? Ovdje mosor2.
Glas: Je, izvolite.
Ja: Recite, jeste li pogledali onaj predmet - je li sad sve u redu?
Glas: A znate, taj vam je predmet riješen, rješenje je na pošti.
Ja: Super - tako brzo.
Glas: Je, ali riješeno je da morate platiti porez.
Ja: ???!!
Glas: A znate, kako sam ja bila odsutna, moji su kolege radili umjesto mene, pa se skupilo dosta predmeta za potpis dok sam se vratila, a ja nisam gledala, pa sam potpisala i njega.
Ja: Pa šta sad?
Glas: Trebali biste se žaliti. Donesite molbu i 50 kn takse, pa ću ja priložiti onu vašu povijest uloška.


21.06.2007.

Opet četvrtak, jasno, i evo mene s molbom i taksom: mislim si, nekako bi pravo bilo da ne moram baš ja platiti i tu taksu, ali pravim se fin pa šutim. I ti jadni Finci, uvijek ih izjebu. Gđa Jela dobrostivo mi dozvoljava da je ponovo nazovem.


23.06.2007.

Stiže najavljeno rješenje o porezu. Traže love koliko ne zaradim u dvije i po godine dana. Plati u roku od 15 dana, ili se žali u roku od 30. Zatezne kamate 15%. Odlučujem ići u zatvor, ako se žalba izjalovi. Jebote, Šešelj će izaći prije mene.


16.07.2007.

Ja (telefonski): Dobar dan, je li gospođa Jela I.?
Glas s druge strane: Je, izvolite?
Ja: Ovdje mosor2, sjećate se, vezano za onu žalbu?
Glas: Je, je, sjećam se, nije vam to još riješeno, dobit ćete rješenje, kad bude.
Ja: Dobro, ali recite, je li sad sve u redu - hoće li biti pozitivno riješeno, i treba li još nešto?
Glas: A ne znam vam ja to, nisam to još ni pogledala.
Ja: Pa, kad da vam se javim?
Glas: Ne trebate, ja ću se javiti vama.
Ja: Imate broj?
Glas: Imam, imam.


I onda kažu: Hitrorez. S ovakvom državnom upravom i službama, to više liči na Hitrozez.


- 09:12 - Komentari (10) - Isprintaj - #

< srpanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Prosinac 2021 (1)
Ožujak 2020 (1)
Veljača 2020 (1)
Prosinac 2019 (1)
Studeni 2019 (1)
Studeni 2018 (1)
Siječanj 2018 (1)
Prosinac 2017 (2)
Srpanj 2017 (1)
Prosinac 2016 (1)
Srpanj 2016 (2)
Lipanj 2016 (2)
Svibanj 2016 (2)
Travanj 2016 (3)
Prosinac 2015 (1)
Listopad 2015 (1)
Svibanj 2015 (1)
Siječanj 2015 (1)
Prosinac 2014 (3)
Studeni 2014 (5)
Listopad 2014 (3)
Lipanj 2014 (1)
Lipanj 2013 (2)
Svibanj 2013 (2)
Travanj 2013 (3)
Ožujak 2013 (3)
Listopad 2012 (1)
Kolovoz 2012 (2)
Srpanj 2012 (1)
Lipanj 2012 (3)
Siječanj 2012 (2)
Prosinac 2011 (1)
Studeni 2011 (2)
Listopad 2011 (2)
Rujan 2011 (4)
Kolovoz 2011 (2)
Srpanj 2011 (2)
Lipanj 2011 (1)
Travanj 2011 (3)
Rujan 2010 (5)
Kolovoz 2010 (2)
Srpanj 2010 (2)
Lipanj 2010 (2)
Ožujak 2010 (3)
Veljača 2010 (1)
Siječanj 2010 (6)
Prosinac 2009 (4)
Listopad 2009 (10)

Komentari On/Off

Ako vam na vašem blogu smeta ono "Igrajte najbolje online igre i igrice", kao što je smetalo meni na mom, pronađite u HTML kodu predloška poruku: "Molimo da ne micete ovu varijablu jer ce se koristi za eventualne obavijesti. Hvala!" i odmah u slijedećem retku riječ Banner, omeđenu sa dva dolarska znaka, pa izbrišite riječ i dolare. Oni će meni reklame...

O meni i vama oko mene.


mosorov blog-brojač

blog counter
seedbox vpn norway

1. Ja mrzim puno pisati, a posebno mrzim voditi dnevnik. Ali zato volim puno blebetati i vrzmati se s ljudima.
2. S druge strane, blog je neka perverzna vrsta egzibicionističkog dnevnika, u kome svoju intimu ne skrivaš, nego se njome hvališ pred nepoznatim ljudima.
3. Od prije nekog vremena imam potrebu reći neke stvari, motam se po nekim forumima, i treba mi baza na koju bih pohranio neke tekstove, slike, muziku koji mi nešto znače.
4. Što bi rekli matematičari, pokušavam odrediti svoje područje definicije (a potom možda i područje vrijednosti). Pa, hajdemo.